Szkolenie - zarządzanie zespołem, zarządzanie ludźmi - sprawdź, co mamy w ofercie
Skontaktuj się z nami: 504 100 182 660 463 736 biuro@szkolenia-torun.pl

Akademia Rozwoju Kompetencji Lidera

Akademia Rozwoju Kompetencji Lidera

3300.00 

Oceniony 5.00 na 5 na podstawie 15 ocen klientów
(16 opinii klienta)

Opis

Dla kogo

Program szkoleniowy jest dedykowany osobom pełniącym rolę menedżera i odpowiadającym za zarządzanie podległym zespołem pracowników. Cykl ten jest tak zaprojektowany, aby wzmocnić kluczowe obszary, które pozwalają Liderom sprawnie prowadzić zespoły pracownicze i skutecznie realizować stawiane przed nimi zadania.

Główne obszary merytoryczne rozwijane podczas szkolenia

  1. Autorytet, rola i postawa szefa
  2. Analiza potencjału zespołu i jego bezpośredniego otoczenia.
  3. Działania wzmacniające i rozwijające zespół
  4. Budowanie zaangażowania i motywowanie
  5. Asertywność Lidera oraz sprawna komunikacja z zespołem
  6. Zarządzanie czasem i efektywność Lidera
  7. Wystąpienia publiczne i sztuka autoprezentacji w pracy Menedżera
  8. Etykieta w biznesie i savoir vivre
  9. Rekrutacja członków zespołu i zarządzanie zespołem wielopokoleniowym

Zawartość merytoryczna programu oraz grafik sesji szkoleniowych:

  1. Autorytet, rola i postawa szefa
    • autorytet Lidera wśród pracowników – jak go zbudować i podtrzymywać
    • 12 cech skutecznego Lidera
    • prawdziwa rola i odpowiedzialność Menedżera
      • dbanie o wizerunek firmy na zewnątrz i wewnątrz organizacji
      • utożsamianie się z firmą i jej celami
      • skuteczna realizacja zadań i celów
      • rozwój i maksymalne wykorzystanie potencjału zespołu
      • branie pełnej odpowiedzialności za swój zespół i jego wyniki
      • aktywne uczestniczenie w procesach zmian zachodzących w organizacji
      • wykazywanie inicjatywy i pobudzanie kreatywności podwładnych
      • budowanie zaangażowania i motywowanie zespołu
    • właściwa postawa szefa
    • zachowania niedopuszczalne ze strony szefa oraz ich konsekwencje i wpływ na:
      • wyniki osiągane przez zespół
      • morale zespołu
      • atmosferę pracy
      • utratę wartościowych pracowników
  2. Analiza potencjału zespołu i jego otoczenia.
    • diagnoza pracowników w obliczu oczekiwanych celów i zadań
      • osobowość członków zespołu
      • potencjał i predyspozycje pracowników
      • wiedza i kompetencje pracowników
      • postawa i nastawienie ludzi wobec firmy, szefa, zdań i wymaganych działań i aktywności
    • analiza otoczenia zespołu pod kątem szans i zagrożeń dla realizacji celów
      • departamenty i zespoły wewnętrzne, z którymi współpraca ma kluczowy wpływ na wyniki zespołu klienci,
      • kontrahenci i partnerzy zewnętrzni mający wpływ na wyniki oraz jakość pracy
      • jak dbać o odpowiednią jakość współpracy z partnerami wewnętrznymi i zewnętrznymi
  3. Działania wzmacniające i rozwijające zespół, które Lider musi umieć podejmować
    • Budowanie i weryfikacja wiedzy i umiejętności praktycznych
      • Praktyczne narzędzia i sposoby wzmacniające wiedzę pracowników
    • Udzielanie informacji zwrotnej:
      • eliminowanie zachowań i postaw mających negatywny wpływ na zespół i jego wyniki
      • wzmacnianie zachowań i postaw pożądanych
    • Sprawdzone i najskuteczniejsze modele udzielania feedbacku
      • Kanapka
      • Komunikat Ja
      • FUKO
      • Start-Stop-Continue
      • Model Pendletona
    • Coachingowy styl pracy z zespołem z wykorzystaniem narzędzi i technik coachingowych
      • Model GROW
      • SWOT
      • Przeramowanie
      • Metafora
      • Koło priorytetów
      • Sztuka zadawania pytań
    • Delegowanie
      • rola i korzyści delegowania
      • praktyczne sposoby delegowania zadań i obowiązków
    • Szkolenia wewnętrzne w ramach zespołu
      • prezentacje pracownicze
      • dzielenie się najlepszymi praktykami
      • mentoring w zespole
  4. Budowanie zaangażowania i motywowanie pracowników
    • sprawdzone zasady i techniki angażowania
    • pozafinansowe metody motywowania stosowane przez najskuteczniejszych menedżerów w biznesie
  5. Asertywność Lidera oraz sprawna komunikacja z zespołem
    • asertywność jako narzędzie pozwalające zapobiegać zachowaniom manipulacyjnym ze strony pracowników
    • jak budować zdrowe relacje w zespole wykorzystując asertywność
    • wybrane techniki asertywne najbardziej przydatne w pracy z zespołem
  6. Zarządzanie czasem i efektywność działań Lidera
    • Właściwe wyznaczanie celów – metoda SMART(ER)
    • Planowanie, podział działań i zadań oraz rozliczanie z ich wykonania
    • Skuteczne techniki planowania działań i czasu pracy
      • Metoda ALPEN
      • Procedura OATS
      • Technika 60/20/20
    • Podział zadań i aktywności według priorytetów
      • Matryca Eisenhowera
      • Pareto
      • Model ABCDE Briana Tracy’ego
    • Dodatkowe narzędzia i techniki podnoszące produktywność i zapewniające oszczędność czasu
  7. Wystąpienia publiczne i sztuka autoprezentacji w pracy Menedżera
    • Sprawdzone sposoby i praktyczne wskazówki zapewniające profesjonalne prowadzenie różnych spotkań, wystąpień i prezentacji
      • spotkania zespołowe i szkolenia
      • skuteczne komunikowanie zespołowi celów, zadań, oczekiwań lub wdrażanych zmian i nowości – Expose Szefa
      • reprezentowanie firmy podczas okazjonalnych wystąpień zewnętrznych (sponsoring, wręczanie nagród, jubileusze, konferencje itp.)
      • prezentacje dla Klientów i kontrahentów
      • wystąpienia i prezentacje przed przełożonymi (zarząd, rada nadzorcza)
    • Etykieta w biznesie i savoir vivre
      • jak odnaleźć się w różnych sytuacjach biznesowych, które mogą rzutować zarówno na wizerunek Menedżera jak i firmy w oczach otoczenia biznesowego
  8. Rekrutacja – rola Menedżera w procesach rekrutacyjnych
    • jak i gdzie szukać pracowników
    • dlaczego trzeba mieć „Plan awaryjny” na sytuacje nieprzewidziane i jak go zrealizować
    • jak prowadzić profesjonalny proces rekrutacyjny
    • na co zwracać uwagę podczas rekrutacji, aby zmniejszyć ryzyka błędów rekrutacyjnych
  9. Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
    • pokolenia na rynku pracy – szanse i zagrożenia
    • jak skutecznie zarządzać pracownikami w różnym wieku, aby wykorzystać potencjał każdego pracownika
    • synergia międzypokoleniowa – jak wykorzystać różnorodność pokoleń dla wzmocnienia zespołu i firmy

Grafik sesji szkoleniowych:

1 sesja merytoryczna – 6.03.2025

1 sesja warsztatowa – 20.03.2025

2  sesja merytoryczna  – 02.04.2025

2 sesja warsztatowa – 17.04.2025

3 sesja merytoryczna – 07.05.2025

3 sesja warsztatowa – 19.05.2025

4 sesja merytoryczna – 03.06.20025

4 sesja warsztatowa – 16.06.2025

5 sesja merytoryczna – 03.09.2025

5 sesja warsztatowa – 18.09.2025

6 sesja merytoryczna – 06.10.2025

6 sesja warsztatowa – 21.10.2025

Metody

  • wykład
  • prezentacja
  • ćwiczenia praktyczne
  • dyskusja

Dodatkowe informacje

Czas szkolenia:

12 sesji szkoleniowych po 4 godziny dydaktyczne każda.

Trenerzy

Mariusz Białczyk

Wieloletni praktyk biznesu, menedżer, trener i coach. Pomysłodawca i współwłaściciel firmy szkoleniowej. Miał możliwość pracować dla największych korporacji na świecie. Poznał dzięki temu najlepsze praktyki i rozwiązania wypracowane przez organizacje zatrudniające dziesiątki tysięcy osób, sprawdzone zarówno na polskim rynku jak i w innych krajach. Dzięki bliskiej i bezpośredniej współpracy z menedżerami z Wlk.Brytanii, Szwecji, Finlandii, Niemiec i USA świetnie odnajduje się w międzynarodowym środowisku biznesowym.

Swoją karierę rozpoczynał w 1996 roku od stanowisk specjalistycznych, by z czasem awansować na pozycje średniego i wyższego szczebla menedżerskiego, które zajmuje nieustannie od 2003 roku do dziś. Budował i skutecznie zarządzał zespołami sprzedażowymi na poziomach regionalnym i makroregionalnym, osiągając z nimi ponadprzeciętne rezultaty. Realizował to w przyjaznej atmosferze i z szacunkiem dla każdego współpracownika. Współpracował z takimi markami jak Ikea Group, Apator, Eurocash&Carry, Vorwerk i wieloma innymi. Uwielbia się uczyć a następnie dzielić się tą wiedzą z innymi. Wiedzę zdobywał u takich trenerów jak Blair Singer, T.Harv Eker, Mac Attram, Marcus De Maria, Robert Riopel, Alex Mandossian czy Mariusz Szuba. Jest absolwentem elitarnego międzynarodowego cyklu szkoleń biznesowych Quantum Leap, w tym londyńskiego programu Train The Trainer organizowanych przez międzynarodową grupę szkoleniową Peak Potentials. Dzięki posiadanej energii, poczuciu humoru i wrodzonej charyzmie potrafi szybko zbudować bardzo dobrą relację z grupą. Absolwent Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej w Warszawie, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Certyfikowany Trener Biznesu. Prywatnie interesuje się rozwojem osobistym, fantastyką i sportem. Kocha podróże, ludzi, labradory i czas spędzany z najbliższymi. Nieustannie zadziwiony paradoksem: „Ludzie oczekują zmian, sami nie zmieniając niczego” i dodaje: „Jeśli chcesz coś zmienić, to… musisz coś zmienić”

Izabela Białczyk

Skutecznie zarządzała kluczowymi projektami z obszaru HR realizowanymi na rzecz największych koncernów międzynarodowych funkcjonujących w Polsce. Doradzała bankom, firmom z branży spożywczej, kosmetycznej, budowlanej, firmom informatycznym i produkcyjnym o różnych profilach. Pracowała zarówno z managementem polskim jak i przedstawicielami zagranicznych właścicieli firm zdobywając unikalne kompetencje związane ze zrozumieniem sposobu pracy reprezentantów różnych kultur.

W realizacji polityki HR zawsze skoncentrowana na dbaniu o dobro i wizerunek klienta przy zachowaniu szacunku dla jego pracowników. Jej doświadczenia i obszary specjalizacji dotyczą takich działań jak: rekrutacja, szkolenia, zarządzanie potencjałem ludzkim w organizacji, planowanie ścieżek karier, projektowanie systemów wynagrodzeń i systemów motywacyjnych, PR wewnętrzny, doradztwo na rzecz zarządów i kadry kierowniczej, ocena kompetencji pracowników, projektowanie systemów AC/DC, outplacement indywidualny i grupowy. Bardzo ceni sobie rozwój osobisty i poświęca mu każdą wolną chwilę. Uczestniczyła w licznych szkoleniach w tym prowadzonych przez takie osoby i firmy jak T.Harv Eker, Mac Attram, Marcus De Maria, Mariusz Szuba, generał Roman Polko, Sandler Training Polska. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania, gdzie ukończyła Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Szkoły Głównej Handlowej oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Certyfikowany Trener Biznesu. Prywatnie szczęśliwa mama i żona, czująca, że wreszcie znalazła się we właściwym miejscu i otoczeniu. Kocha dobrą literaturę i podróże. Jej motto życiowe to maksyma: „Cokolwiek robisz, rób to najlepiej, jak potrafisz”.

16 opinii dla Akademia Rozwoju Kompetencji Lidera

  1. Oceniony 5 na 5.

    Adrianna, Kierownik Referatu Komunikacji Społecznej

    Trenerzy byli świetnie przygotowani do zajęć. W sposób ciekawy przedstawili temat szkolenia, potrafią genialnie zaktywizować uczestników.

  2. Katarzyna, Podinspektor

    Ciekawie prowadzone wykłady, dużo dowiedziałam się na temat siebie, jaki mam charakter oraz jak dobrze zarządzać czasem. Szkolenie było przygotowane w sposób staranny, dokładny i wyczerpujący.

  3. Oceniony 5 na 5.

    Monika, Podinspektor

    Szkolenie przeprowadzone w sposób ciekawy, nie tylko suche fakty ale i praca w grupie. Osoby szkolące przygotowane bardzo sumiennie, konkretne i ciekawe. Informacje przekazywane w sposób luźny zachęcający do wypowiadania się.

  4. Oceniony 5 na 5.

    Paweł, Referent

    Przykłady z życia, poczucie humoru, świetne formy aktywizacji stosowane przez szkolących.

  5. Oceniony 5 na 5.

    Aleksandra, Dyrektor

    Szkolenie oceniam bardzo dobrze. Temat został potraktowany bardzo szeroko, wielowątkowo, w sposób wyczerpujący.
    Bardzo dobrze oceniam aspekt komunikacji w zespole.

  6. Oceniony 5 na 5.

    Magdalena, Współwłaściciel Firmy

    Szkolenie dało mi szersze spojrzenie na problem kontaktów międzyludzkich, postrzeganie zespołu jako oddzielnie funkcjonujących osób. Jestem bardzo zadowolona. Dziękuję.

  7. Oceniony 5 na 5.

    Mariusz, Współwłaściciel Firmy

    Bardzo pozytywnie, nowa wiedza oraz nowe spojrzenie na problemy.

  8. Oceniony 5 na 5.

    Małgorzata, Prezes

    Bardzo dobrze, dużo informacji.

  9. Oceniony 5 na 5.

    Dariusz, Kierownik ds. Kontroli Jakości

    Szkolenie bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Szczególnie informacje, które mogę wykorzystać w przyszłości w kontakcie z innymi ludźmi.

  10. Oceniony 5 na 5.

    Tomasz, PR Manager

    Ciekawie, merytorycznie, praktyczne przykłady.

  11. Oceniony 5 na 5.

    Katarzyna, Dyrektor Oddziału

    Szkolenie oceniam bardzo dobrze, podobało mi się, że mogę wyciągnąć wnioski, co robię źle, ale również upewniło mnie w tym, że wiele rzeczy w pracy robię dobrze

  12. Oceniony 5 na 5.

    Milena, Dyrektor Oddziału

    Szkolenie na wysokim poziomie, podoba mi się bezpośredniość prowadzących we wskazywaniu rzeczy pozytywnych i negatywnych, chwalenie a nie karcenie.
    Co możecie zrobić, żeby zwiększyć moją satysfakcję? Częściej odwiedzać, spotkania z Państwem motywują do refleksji nad sobą samym zarówno jako człowieka jak i pracownika

  13. Oceniony 5 na 5.

    Maciej, Prezes Zarządu

    Relacje, spokój, nakręcanie ludzi do udziału

  14. Oceniony 5 na 5.

    Małgorzata, Główna Księgowa

    Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Całość szkolenia prowadzona profesjonalnie. Super atmosfera

  15. Oceniony 5 na 5.

    Ilona, Dyrektor Oddziału

    Przez szkolenia potrafimy się lepiej komunikować i dopasować rozmowę do klienta czy pracownika. Nic nie zmieniajcie, jak już wcześniej pisałam jesteście świetni, komunikatywni i macie ogromną wiedzę i doświadczenie

  16. Oceniony 5 na 5.

    Alicja, Wiceprezes Zarządu

    Ciekawe, profesjonalne, przydatne

Dodaj opinię

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *