Zawartość merytoryczna programu oraz grafik sesji szkoleniowych:
- Autorytet, rola i postawa szefa
- autorytet Lidera wśród pracowników – jak go zbudować i podtrzymywać
- 12 cech skutecznego Lidera
- prawdziwa rola i odpowiedzialność Menedżera
- dbanie o wizerunek firmy na zewnątrz i wewnątrz organizacji
- utożsamianie się z firmą i jej celami
- skuteczna realizacja zadań i celów
- rozwój i maksymalne wykorzystanie potencjału zespołu
- branie pełnej odpowiedzialności za swój zespół i jego wyniki
- aktywne uczestniczenie w procesach zmian zachodzących w organizacji
- wykazywanie inicjatywy i pobudzanie kreatywności podwładnych
- budowanie zaangażowania i motywowanie zespołu
- właściwa postawa szefa
- zachowania niedopuszczalne ze strony szefa oraz ich konsekwencje i wpływ na:
- wyniki osiągane przez zespół
- morale zespołu
- atmosferę pracy
- utratę wartościowych pracowników
- Analiza potencjału zespołu i jego otoczenia.
- diagnoza pracowników w obliczu oczekiwanych celów i zadań
- osobowość członków zespołu
- potencjał i predyspozycje pracowników
- wiedza i kompetencje pracowników
- postawa i nastawienie ludzi wobec firmy, szefa, zdań i wymaganych działań i aktywności
- analiza otoczenia zespołu pod kątem szans i zagrożeń dla realizacji celów
- departamenty i zespoły wewnętrzne, z którymi współpraca ma kluczowy wpływ na wyniki zespołu klienci,
- kontrahenci i partnerzy zewnętrzni mający wpływ na wyniki oraz jakość pracy
- jak dbać o odpowiednią jakość współpracy z partnerami wewnętrznymi i zewnętrznymi
- Działania wzmacniające i rozwijające zespół, które Lider musi umieć podejmować
- Budowanie i weryfikacja wiedzy i umiejętności praktycznych
- Praktyczne narzędzia i sposoby wzmacniające wiedzę pracowników
- Udzielanie informacji zwrotnej:
- eliminowanie zachowań i postaw mających negatywny wpływ na zespół i jego wyniki
- wzmacnianie zachowań i postaw pożądanych
- Sprawdzone i najskuteczniejsze modele udzielania feedbacku
- Kanapka
- Komunikat Ja
- FUKO
- Start-Stop-Continue
- Model Pendletona
- Coachingowy styl pracy z zespołem z wykorzystaniem narzędzi i technik coachingowych
- Model GROW
- SWOT
- Przeramowanie
- Metafora
- Koło priorytetów
- Sztuka zadawania pytań
- Delegowanie
- rola i korzyści delegowania
- praktyczne sposoby delegowania zadań i obowiązków
- Szkolenia wewnętrzne w ramach zespołu
- prezentacje pracownicze
- dzielenie się najlepszymi praktykami
- mentoring w zespole
- Budowanie zaangażowania i motywowanie pracowników
- sprawdzone zasady i techniki angażowania
- pozafinansowe metody motywowania stosowane przez najskuteczniejszych menedżerów w biznesie
- Asertywność Lidera oraz sprawna komunikacja z zespołem
- asertywność jako narzędzie pozwalające zapobiegać zachowaniom manipulacyjnym ze strony pracowników
- jak budować zdrowe relacje w zespole wykorzystując asertywność
- wybrane techniki asertywne najbardziej przydatne w pracy z zespołem
- Zarządzanie czasem i efektywność działań Lidera
- Właściwe wyznaczanie celów – metoda SMART(ER)
- Planowanie, podział działań i zadań oraz rozliczanie z ich wykonania
- Skuteczne techniki planowania działań i czasu pracy
- Metoda ALPEN
- Procedura OATS
- Technika 60/20/20
- Podział zadań i aktywności według priorytetów
- Matryca Eisenhowera
- Pareto
- Model ABCDE Briana Tracy’ego
- Dodatkowe narzędzia i techniki podnoszące produktywność i zapewniające oszczędność czasu
- Wystąpienia publiczne i sztuka autoprezentacji w pracy Menedżera
- Sprawdzone sposoby i praktyczne wskazówki zapewniające profesjonalne prowadzenie różnych spotkań, wystąpień i prezentacji
- spotkania zespołowe i szkolenia
- skuteczne komunikowanie zespołowi celów, zadań, oczekiwań lub wdrażanych zmian i nowości – Expose Szefa
- reprezentowanie firmy podczas okazjonalnych wystąpień zewnętrznych (sponsoring, wręczanie nagród, jubileusze, konferencje itp.)
- prezentacje dla Klientów i kontrahentów
- wystąpienia i prezentacje przed przełożonymi (zarząd, rada nadzorcza)
- Etykieta w biznesie i savoir vivre
- jak odnaleźć się w różnych sytuacjach biznesowych, które mogą rzutować zarówno na wizerunek Menedżera jak i firmy w oczach otoczenia biznesowego
- Rekrutacja – rola Menedżera w procesach rekrutacyjnych
- jak i gdzie szukać pracowników
- dlaczego trzeba mieć „Plan awaryjny” na sytuacje nieprzewidziane i jak go zrealizować
- jak prowadzić profesjonalny proces rekrutacyjny
- na co zwracać uwagę podczas rekrutacji, aby zmniejszyć ryzyka błędów rekrutacyjnych
- Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
- pokolenia na rynku pracy – szanse i zagrożenia
- jak skutecznie zarządzać pracownikami w różnym wieku, aby wykorzystać potencjał każdego pracownika
- synergia międzypokoleniowa – jak wykorzystać różnorodność pokoleń dla wzmocnienia zespołu i firmy
Grafik sesji szkoleniowych:
1 sesja merytoryczna – 6.03.2025
1 sesja warsztatowa – 20.03.2025
2 sesja merytoryczna – 02.04.2025
2 sesja warsztatowa – 17.04.2025
3 sesja merytoryczna – 07.05.2025
3 sesja warsztatowa – 19.05.2025
4 sesja merytoryczna – 03.06.20025
4 sesja warsztatowa – 16.06.2025
5 sesja merytoryczna – 03.09.2025
5 sesja warsztatowa – 18.09.2025
6 sesja merytoryczna – 06.10.2025
6 sesja warsztatowa – 21.10.2025
Adrianna, Kierownik Referatu Komunikacji Społecznej –
Trenerzy byli świetnie przygotowani do zajęć. W sposób ciekawy przedstawili temat szkolenia, potrafią genialnie zaktywizować uczestników.
Katarzyna, Podinspektor –
Ciekawie prowadzone wykłady, dużo dowiedziałam się na temat siebie, jaki mam charakter oraz jak dobrze zarządzać czasem. Szkolenie było przygotowane w sposób staranny, dokładny i wyczerpujący.
Monika, Podinspektor –
Szkolenie przeprowadzone w sposób ciekawy, nie tylko suche fakty ale i praca w grupie. Osoby szkolące przygotowane bardzo sumiennie, konkretne i ciekawe. Informacje przekazywane w sposób luźny zachęcający do wypowiadania się.
Paweł, Referent –
Przykłady z życia, poczucie humoru, świetne formy aktywizacji stosowane przez szkolących.
Aleksandra, Dyrektor –
Szkolenie oceniam bardzo dobrze. Temat został potraktowany bardzo szeroko, wielowątkowo, w sposób wyczerpujący.
Bardzo dobrze oceniam aspekt komunikacji w zespole.
Magdalena, Współwłaściciel Firmy –
Szkolenie dało mi szersze spojrzenie na problem kontaktów międzyludzkich, postrzeganie zespołu jako oddzielnie funkcjonujących osób. Jestem bardzo zadowolona. Dziękuję.
Mariusz, Współwłaściciel Firmy –
Bardzo pozytywnie, nowa wiedza oraz nowe spojrzenie na problemy.
Małgorzata, Prezes –
Bardzo dobrze, dużo informacji.
Dariusz, Kierownik ds. Kontroli Jakości –
Szkolenie bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Szczególnie informacje, które mogę wykorzystać w przyszłości w kontakcie z innymi ludźmi.
Tomasz, PR Manager –
Ciekawie, merytorycznie, praktyczne przykłady.
Katarzyna, Dyrektor Oddziału –
Szkolenie oceniam bardzo dobrze, podobało mi się, że mogę wyciągnąć wnioski, co robię źle, ale również upewniło mnie w tym, że wiele rzeczy w pracy robię dobrze
Milena, Dyrektor Oddziału –
Szkolenie na wysokim poziomie, podoba mi się bezpośredniość prowadzących we wskazywaniu rzeczy pozytywnych i negatywnych, chwalenie a nie karcenie.
Co możecie zrobić, żeby zwiększyć moją satysfakcję? Częściej odwiedzać, spotkania z Państwem motywują do refleksji nad sobą samym zarówno jako człowieka jak i pracownika
Maciej, Prezes Zarządu –
Relacje, spokój, nakręcanie ludzi do udziału
Małgorzata, Główna Księgowa –
Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Całość szkolenia prowadzona profesjonalnie. Super atmosfera
Ilona, Dyrektor Oddziału –
Przez szkolenia potrafimy się lepiej komunikować i dopasować rozmowę do klienta czy pracownika. Nic nie zmieniajcie, jak już wcześniej pisałam jesteście świetni, komunikatywni i macie ogromną wiedzę i doświadczenie
Alicja, Wiceprezes Zarządu –
Ciekawe, profesjonalne, przydatne