Dla kogo
Szkolenie jest skierowane do osób, które chciałyby poprawić swoją efektywność biznesową poprzez:
- poznanie skutecznych asertywnych sposobów reagowania w sytuacji agresji lub manipulacji drugiej strony,
- zwiększenie pewności siebie,
- wzmocnienie poczucia własnej wartości.
Dla tych, którzy chcieliby dowiedzieć się, jak zachowywać się asertywnie w relacjach zawodowych – z przełożonymi, współpracownikami i Klientami.
Główne cele szkolenia
Dzięki szkoleniu dowiedzą się Państwo:
- co leży u podstaw braku asertywności,
- jakie postawy przyjmują ludzie w relacjach z innymi,
- w jakich sytuacjach życiowych warto stosować postawę asertywną,
- jakie są najbardziej efektywne techniki asertywne.
Wybrane elementy realizowane podczas szkolenia
Poczucie własnej wartości i jego wpływ na życie prywatne i zawodowe.
- Źródła niskiej samooceny (przekonania, doświadczenia, skrypty, nawyki, ograniczenia, opinie innych). Rola rodziny w procesie wychowania dziecka i budowania pewności siebie. Dysfunkcje w rodzinie i jej skutki (Dziecko-bohater, kozioł ofiarny – czarna owca, dziecko we mgle, maskotka).
- Wspierające i ograniczające cechy osobowości –praca nad poznaniem samego siebie.
- Skuteczne strategie postępowania wzmacniające poczucie własnej wartości.
Budowanie pewności siebie
- Rola wizerunku w budowaniu pewnej siebie postawy.
- Wykorzystanie mowy ciała i postaw mocy w zwiększaniu pewności siebie. Wpływ postawy na fizjologię ludzkiego organizmu.
- Narzędzia i triki w szybki sposób wzmacniające pewność siebie.
Asertywność
- Postawy przyjmowane przez ludzi w relacjach interpersonalnych i ich psychologiczne podstawy (postawa agresywna, uległa, manipulacyjna i asertywna).
- Przyczyny trudności w byciu asertywnym.
- Konsekwencje braku asertywności w relacjach z innymi
- Brak asertywności a zarządzanie sobą w czasie
- Brak asertywności a niska efektywność biznesowa
- Jak asertywność może nam pomóc w budowaniu partnerskich relacji w biznesie?
- Podstawy asertywności.
- Prawa Fensterheima i prawa indywidualne.
- Najbardziej skuteczne techniki asertywne i ich zastosowanie w praktyce (komunikat Ja, asertywna odmowa, zdarta płyta, zasłona dymna, asertywne uznanie błędu, komunikat podtrzymujący relację, technika jujitsu)
- Asertywność w wybranych sytuacjach społecznych.
Metody stosowane podczas szkolenia
- miniwykład
- prezentacja
- ćwiczenia indywidualne i zespołowe
- dyskusja
Czas szkolenia
8 godzin dydaktycznych,
3 przerwy kawowe
Dodatkowe informacje
W cenie szkolenia serwis kawowy, bogate materiały szkoleniowe oraz certyfikaty dla uczestników.