Dla kogo
Szkolenie przygotowane dla pracowników i menadżerów działów sprzedaży i handlowych, mających na co dzień kontakt z klientami i odpowiedzialnych za sprzedaż produktów lub usług firmy. Zastosowanie technik i narzędzi prezentowanych i ćwiczonych podczas szkolenia pozwoli na zdecydowany rozwój umiejętności sprzedażowych i budowanie partnerskich relacji z klientami.
Główne cele szkolenia
- wypracowanie pewnej siebie postawy oraz pozytywnego nastawienia do sprzedaży, produktów firmy i klientów
- poznanie swoich mocnych stron, zwiększających szanse na sprzedaż
- nabycie umiejętności sprawnego radzenia sobie z obiekcjami klientów
- rozpoznawanie werbalnych i niewerbalnych sygnałów zakupowych klientów
- poznanie najlepszych technik skutecznego zamykania sprzedaży
- przyswojenie zasad profesjonalnego przygotowania do procesu sprzedażowego
- zapoznanie z najskuteczniejszymi metodami rozpoznawania potrzeb i wartości klienta
- omówienie sprawdzonych sposobów budowania długotrwałych i partnerskich relacji z klientami
Wybrane elementy realizowane podczas szkolenia
- Postawa i nastawienie skutecznego sprzedawcy
- Jak postrzegam sprzedaż i handlowców?
- Mój produkt, moja usługa
- Co wyróżnia moją ofertę – USP (Uniq Selling Proposition)?
- Przewagi konkurencyjne
- Cechy, korzyści, zaspokajane potrzeby i rozwiązywane problemy
- Jak dobrze znam siebie?
- Poznaj swoje liczby
- Jakie mam mocne strony? Co wzmacnia mnie jako sprzedawcę?
- Co mnie ogranicza?
- Magiczne liczby – jak zmienić ambitne i nierealne plany na łatwe do zrealizowania cele?
- Prosprzedażowe podejście do porażki
- Sprzedawca czy partner w biznesie? W co grają klienci i jak odwrócić reguły gry?
- Efektywne przygotowanie do sprzedaży, rozmowy lub spotkania – planowanie i strategia
- Mój wizerunek czyli … jak mnie widzą tak mi płacą?
- Źródła wiedzy o kliencie
- Jakie informacje mogą mi się przydać? Uwaga!!! Jak błędne podejście do informacji może zabić moje szanse sprzedażowe?
- Efekt Pigmaliona w sprzedaży
- Postawy mocy – jak zwiększyć szanse sprzedażowe i pozbyć się stresu w 2 minuty („Power posing” i „Fake it till you make it”)
- Sprzedaż w oparciu o relacje i wartości
- Pierwsze wrażenie
- Dopasowanie i budowanie raportu z klientami
- Sprzedaż integralna – w oparciu o wartości klientów
- Narzędzia i techniki sprzedaży
- Diagnozowanie potrzeb klienta – nie bądź szablonowy. Jak to zrobić najłatwiej i najlepiej?
- Najczęstsze obiekcje klientów – dlaczego się z nich cieszyć i jak sobie z nimi radzić?
- Jak rozpoznać sygnały zakupowe – werbalne i niewerbalne?
- Zamykanie sprzedaży – czyli wielki finał.
Metody stosowane podczas szkolenia
- miniwykład
- prezentacja
- ćwiczenia indywidualne i zespołowe
- scenki
- dyskusja
Czas szkolenia
8 godzin dydaktycznych,
3 przerwy kawowe
Dodatkowe informacje
W cenie szkolenia serwis kawowy, bogate materiały szkoleniowe oraz certyfikaty dla uczestników.