Akademia Rozwoju Kompetencji Lidera - Instytut Szkoleń i Rozwoju Copernicus
Skontaktuj się z nami: 504 100 182 660 463 736 biuro@szkolenia-torun.pl
Akademia Rozwoju Kompetencji Lidera 2025-01-14T22:17:40+02:00

Dla kogo

Program szkoleniowy jest dedykowany osobom pełniącym rolę menedżera i odpowiadającym za zarządzanie podległym zespołem pracowników. Cykl ten jest tak zaprojektowany, aby wzmocnić kluczowe obszary, które pozwalają Liderom sprawnie prowadzić zespoły pracownicze i skutecznie realizować stawiane przed nimi zadania.

Główne tematy omawiane podczas szkolenia

  1. Autorytet, rola i postawa szefa
  2. Analiza potencjału zespołu i jego bezpośredniego otoczenia.
  3. Działania wzmacniające i rozwijające zespół
  4. Budowanie zaangażowania i motywowanie
  5. Asertywność Lidera oraz sprawna komunikacja z zespołem
  6. Zarządzanie czasem i efektywność Lidera
  7. Wystąpienia publiczne i sztuka autoprezentacji w pracy Menedżera
  8. Etykieta w biznesie i savoir vivre
  9. Rekrutacja członków zespołu i zarządzanie zespołem wielopokoleniowym

Zawartość merytoryczna programu oraz grafik sesji szkoleniowych:

  1. Autorytet, rola i postawa szefa
    • autorytet Lidera wśród pracowników – jak go zbudować i podtrzymywać
    • 12 cech skutecznego Lidera
    • prawdziwa rola i odpowiedzialność Menedżera
      • dbanie o wizerunek firmy na zewnątrz i wewnątrz organizacji
      • utożsamianie się z firmą i jej celami
      • skuteczna realizacja zadań i celów
      • rozwój i maksymalne wykorzystanie potencjału zespołu
      • branie pełnej odpowiedzialności za swój zespół i jego wyniki
      • aktywne uczestniczenie w procesach zmian zachodzących w organizacji
      • wykazywanie inicjatywy i pobudzanie kreatywności podwładnych
      • budowanie zaangażowania i motywowanie zespołu
    • właściwa postawa szefa
    • zachowania niedopuszczalne ze strony szefa oraz ich konsekwencje i wpływ na:
      • wyniki osiągane przez zespół
      • morale zespołu
      • atmosferę pracy
      • utratę wartościowych pracowników
  2. Analiza potencjału zespołu i jego otoczenia.
    • diagnoza pracowników w obliczu oczekiwanych celów i zadań
      • osobowość członków zespołu
      • potencjał i predyspozycje pracowników
      • wiedza i kompetencje pracowników
      • postawa i nastawienie ludzi wobec firmy, szefa, zdań i wymaganych działań i aktywności
    • analiza otoczenia zespołu pod kątem szans i zagrożeń dla realizacji celów
      • departamenty i zespoły wewnętrzne, z którymi współpraca ma kluczowy wpływ na wyniki zespołu klienci,
      • kontrahenci i partnerzy zewnętrzni mający wpływ na wyniki oraz jakość pracy
      • jak dbać o odpowiednią jakość współpracy z partnerami wewnętrznymi i zewnętrznymi
  3. Działania wzmacniające i rozwijające zespół, które Lider musi umieć podejmować
    • Budowanie i weryfikacja wiedzy i umiejętności praktycznych
      • Praktyczne narzędzia i sposoby wzmacniające wiedzę pracowników
    • Udzielanie informacji zwrotnej:
      • eliminowanie zachowań i postaw mających negatywny wpływ na zespół i jego wyniki
      • wzmacnianie zachowań i postaw pożądanych
    • Sprawdzone i najskuteczniejsze modele udzielania feedbacku
      • Kanapka
      • Komunikat Ja
      • FUKO
      • Start-Stop-Continue
      • Model Pendletona
    • Coachingowy styl pracy z zespołem z wykorzystaniem narzędzi i technik coachingowych
      • Model GROW
      • SWOT
      • Przeramowanie
      • Metafora
      • Koło priorytetów
      • Sztuka zadawania pytań
    • Delegowanie
      • rola i korzyści delegowania
      • praktyczne sposoby delegowania zadań i obowiązków
    • Szkolenia wewnętrzne w ramach zespołu
      • prezentacje pracownicze
      • dzielenie się najlepszymi praktykami
      • mentoring w zespole
  4. Budowanie zaangażowania i motywowanie pracowników
    • sprawdzone zasady i techniki angażowania
    • pozafinansowe metody motywowania stosowane przez najskuteczniejszych menedżerów w biznesie
  5. Asertywność Lidera oraz sprawna komunikacja z zespołem
    • asertywność jako narzędzie pozwalające zapobiegać zachowaniom manipulacyjnym ze strony pracowników
    • jak budować zdrowe relacje w zespole wykorzystując asertywność
    • wybrane techniki asertywne najbardziej przydatne w pracy z zespołem
  6. Zarządzanie czasem i efektywność działań Lidera
    • Właściwe wyznaczanie celów – metoda SMART(ER)
    • Planowanie, podział działań i zadań oraz rozliczanie z ich wykonania
    • Skuteczne techniki planowania działań i czasu pracy
      • Metoda ALPEN
      • Procedura OATS
      • Technika 60/20/20
    • Podział zadań i aktywności według priorytetów
      • Matryca Eisenhowera
      • Pareto
      • Model ABCDE Briana Tracy’ego
    • Dodatkowe narzędzia i techniki podnoszące produktywność i zapewniające oszczędność czasu
  7. Wystąpienia publiczne i sztuka autoprezentacji w pracy Menedżera
    • Sprawdzone sposoby i praktyczne wskazówki zapewniające profesjonalne prowadzenie różnych spotkań, wystąpień i prezentacji
      • spotkania zespołowe i szkolenia
      • skuteczne komunikowanie zespołowi celów, zadań, oczekiwań lub wdrażanych zmian i nowości – Expose Szefa
      • reprezentowanie firmy podczas okazjonalnych wystąpień zewnętrznych (sponsoring, wręczanie nagród, jubileusze, konferencje itp.)
      • prezentacje dla Klientów i kontrahentów
      • wystąpienia i prezentacje przed przełożonymi (zarząd, rada nadzorcza)
    • Etykieta w biznesie i savoir vivre
      • jak odnaleźć się w różnych sytuacjach biznesowych, które mogą rzutować zarówno na wizerunek Menedżera jak i firmy w oczach otoczenia biznesowego
  8. Rekrutacja – rola Menedżera w procesach rekrutacyjnych
    • jak i gdzie szukać pracowników
    • dlaczego trzeba mieć „Plan awaryjny” na sytuacje nieprzewidziane i jak go zrealizować
    • jak prowadzić profesjonalny proces rekrutacyjny
    • na co zwracać uwagę podczas rekrutacji, aby zmniejszyć ryzyka błędów rekrutacyjnych
  9. Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
    • pokolenia na rynku pracy – szanse i zagrożenia
    • jak skutecznie zarządzać pracownikami w różnym wieku, aby wykorzystać potencjał każdego pracownika
    • synergia międzypokoleniowa – jak wykorzystać różnorodność pokoleń dla wzmocnienia zespołu i firmy

Koszt uczestnictwa:

Cena 3 300 PLN netto.

W cenę szkolenia wliczone są materiały szkoleniowe w formie elektronicznej i certyfikaty.

Czas trwania:

  • 6 sesji merytorycznych i 6 sesji warsztatowych po 4 godziny dydaktyczne każda.
  • Po spotkaniu merytorycznym, Uczestnicy otrzymują do przygotowania zadania, omawiane i konsultowane podczas spotkań warsztatowych.
  • Sesje merytoryczne są nagrywane i udostępniane Uczestnikom wraz z prezentacjami w formie elektronicznej. Sesje warsztatowe odbywają się wyłącznie na żywo.
  • Sesje prowadzone w godzinach 10.00-14.15.
  • Dodatkowo każdy z Uczestników ma do wykorzystania w dowolnym momencie trwania programu 2 godziny konsultacji indywidualnych.

Grafik sesji szkoleniowych:

1 sesja merytoryczna – 6.03.2025

1 sesja warsztatowa – 20.03.2025

2  sesja merytoryczna  – 02.04.2025

2 sesja warsztatowa – 17.04.2025

3 sesja merytoryczna – 07.05.2025

3 sesja warsztatowa – 19.05.2025

4 sesja merytoryczna – 03.06.20025

4 sesja warsztatowa – 16.06.2025

5 sesja merytoryczna – 03.09.2025

5 sesja warsztatowa – 18.09.2025

6 sesja merytoryczna – 06.10.2025

6 sesja warsztatowa – 21.10.2025

Metody stosowane podczas szkolenia

  • wykład
  • prezentacja
  • ćwiczenia praktyczne
  • dyskusja

Dodatkowe informacje

Szkolenie w formule online