Dla kogo
Program szkoleniowy jest dedykowany osobom pełniącym rolę menedżera i odpowiadającym za zarządzanie podległym zespołem pracowników. Cykl ten jest tak zaprojektowany, aby wzmocnić kluczowe obszary, które pozwalają Liderom sprawnie prowadzić zespoły pracownicze i skutecznie realizować stawiane przed nimi zadania.

Główne tematy omawiane podczas szkolenia
- Autorytet, rola i postawa szefa
- Analiza potencjału zespołu i jego bezpośredniego otoczenia.
- Działania wzmacniające i rozwijające zespół
- Budowanie zaangażowania i motywowanie
- Asertywność Lidera oraz sprawna komunikacja z zespołem
- Zarządzanie czasem i efektywność Lidera
- Wystąpienia publiczne i sztuka autoprezentacji w pracy Menedżera
- Etykieta w biznesie i savoir vivre
- Rekrutacja członków zespołu i zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
Zawartość merytoryczna programu oraz grafik sesji szkoleniowych:
- Autorytet, rola i postawa szefa
- autorytet Lidera wśród pracowników – jak go zbudować i podtrzymywać
- 12 cech skutecznego Lidera
- prawdziwa rola i odpowiedzialność Menedżera
- dbanie o wizerunek firmy na zewnątrz i wewnątrz organizacji
- utożsamianie się z firmą i jej celami
- skuteczna realizacja zadań i celów
- rozwój i maksymalne wykorzystanie potencjału zespołu
- branie pełnej odpowiedzialności za swój zespół i jego wyniki
- aktywne uczestniczenie w procesach zmian zachodzących w organizacji
- wykazywanie inicjatywy i pobudzanie kreatywności podwładnych
- budowanie zaangażowania i motywowanie zespołu
- właściwa postawa szefa
- zachowania niedopuszczalne ze strony szefa oraz ich konsekwencje i wpływ na:
- wyniki osiągane przez zespół
- morale zespołu
- atmosferę pracy
- utratę wartościowych pracowników
- Analiza potencjału zespołu i jego otoczenia.
- diagnoza pracowników w obliczu oczekiwanych celów i zadań
- osobowość członków zespołu
- potencjał i predyspozycje pracowników
- wiedza i kompetencje pracowników
- postawa i nastawienie ludzi wobec firmy, szefa, zdań i wymaganych działań i aktywności
- analiza otoczenia zespołu pod kątem szans i zagrożeń dla realizacji celów
- departamenty i zespoły wewnętrzne, z którymi współpraca ma kluczowy wpływ na wyniki zespołu klienci,
- kontrahenci i partnerzy zewnętrzni mający wpływ na wyniki oraz jakość pracy
- jak dbać o odpowiednią jakość współpracy z partnerami wewnętrznymi i zewnętrznymi
- diagnoza pracowników w obliczu oczekiwanych celów i zadań
- Działania wzmacniające i rozwijające zespół, które Lider musi umieć podejmować
- Budowanie i weryfikacja wiedzy i umiejętności praktycznych
- Praktyczne narzędzia i sposoby wzmacniające wiedzę pracowników
- Udzielanie informacji zwrotnej:
- eliminowanie zachowań i postaw mających negatywny wpływ na zespół i jego wyniki
- wzmacnianie zachowań i postaw pożądanych
- Sprawdzone i najskuteczniejsze modele udzielania feedbacku
- Kanapka
- Komunikat Ja
- FUKO
- Start-Stop-Continue
- Model Pendletona
- Coachingowy styl pracy z zespołem z wykorzystaniem narzędzi i technik coachingowych
- Model GROW
- SWOT
- Przeramowanie
- Metafora
- Koło priorytetów
- Sztuka zadawania pytań
- Delegowanie
- rola i korzyści delegowania
- praktyczne sposoby delegowania zadań i obowiązków
- Szkolenia wewnętrzne w ramach zespołu
- prezentacje pracownicze
- dzielenie się najlepszymi praktykami
- mentoring w zespole
- Budowanie i weryfikacja wiedzy i umiejętności praktycznych
- Budowanie zaangażowania i motywowanie pracowników
- sprawdzone zasady i techniki angażowania
- pozafinansowe metody motywowania stosowane przez najskuteczniejszych menedżerów w biznesie
- Asertywność Lidera oraz sprawna komunikacja z zespołem
- asertywność jako narzędzie pozwalające zapobiegać zachowaniom manipulacyjnym ze strony pracowników
- jak budować zdrowe relacje w zespole wykorzystując asertywność
- wybrane techniki asertywne najbardziej przydatne w pracy z zespołem
- Zarządzanie czasem i efektywność działań Lidera
- Właściwe wyznaczanie celów – metoda SMART(ER)
- Planowanie, podział działań i zadań oraz rozliczanie z ich wykonania
- Skuteczne techniki planowania działań i czasu pracy
- Metoda ALPEN
- Procedura OATS
- Technika 60/20/20
- Podział zadań i aktywności według priorytetów
- Matryca Eisenhowera
- Pareto
- Model ABCDE Briana Tracy’ego
- Dodatkowe narzędzia i techniki podnoszące produktywność i zapewniające oszczędność czasu
- Wystąpienia publiczne i sztuka autoprezentacji w pracy Menedżera
- Sprawdzone sposoby i praktyczne wskazówki zapewniające profesjonalne prowadzenie różnych spotkań, wystąpień i prezentacji
- spotkania zespołowe i szkolenia
- skuteczne komunikowanie zespołowi celów, zadań, oczekiwań lub wdrażanych zmian i nowości – Expose Szefa
- reprezentowanie firmy podczas okazjonalnych wystąpień zewnętrznych (sponsoring, wręczanie nagród, jubileusze, konferencje itp.)
- prezentacje dla Klientów i kontrahentów
- wystąpienia i prezentacje przed przełożonymi (zarząd, rada nadzorcza)
- Etykieta w biznesie i savoir vivre
- jak odnaleźć się w różnych sytuacjach biznesowych, które mogą rzutować zarówno na wizerunek Menedżera jak i firmy w oczach otoczenia biznesowego
- Sprawdzone sposoby i praktyczne wskazówki zapewniające profesjonalne prowadzenie różnych spotkań, wystąpień i prezentacji
- Rekrutacja – rola Menedżera w procesach rekrutacyjnych
- jak i gdzie szukać pracowników
- dlaczego trzeba mieć „Plan awaryjny” na sytuacje nieprzewidziane i jak go zrealizować
- jak prowadzić profesjonalny proces rekrutacyjny
- na co zwracać uwagę podczas rekrutacji, aby zmniejszyć ryzyka błędów rekrutacyjnych
- Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
- pokolenia na rynku pracy – szanse i zagrożenia
- jak skutecznie zarządzać pracownikami w różnym wieku, aby wykorzystać potencjał każdego pracownika
- synergia międzypokoleniowa – jak wykorzystać różnorodność pokoleń dla wzmocnienia zespołu i firmy
Koszt uczestnictwa:
Cena 3 300 PLN netto.
W cenę szkolenia wliczone są materiały szkoleniowe w formie elektronicznej i certyfikaty.
Czas trwania:
- 6 sesji merytorycznych i 6 sesji warsztatowych po 4 godziny dydaktyczne każda.
- Po spotkaniu merytorycznym, Uczestnicy otrzymują do przygotowania zadania, omawiane i konsultowane podczas spotkań warsztatowych.
- Sesje merytoryczne są nagrywane i udostępniane Uczestnikom wraz z prezentacjami w formie elektronicznej. Sesje warsztatowe odbywają się wyłącznie na żywo.
- Sesje prowadzone w godzinach 10.00-14.15.
- Dodatkowo każdy z Uczestników ma do wykorzystania w dowolnym momencie trwania programu 2 godziny konsultacji indywidualnych.
Grafik sesji szkoleniowych:
1 sesja merytoryczna – 6.03.2025
1 sesja warsztatowa – 20.03.2025
2 sesja merytoryczna – 02.04.2025
2 sesja warsztatowa – 17.04.2025
3 sesja merytoryczna – 07.05.2025
3 sesja warsztatowa – 19.05.2025
4 sesja merytoryczna – 03.06.20025
4 sesja warsztatowa – 16.06.2025
5 sesja merytoryczna – 03.09.2025
5 sesja warsztatowa – 18.09.2025
6 sesja merytoryczna – 06.10.2025
6 sesja warsztatowa – 21.10.2025
Metody stosowane podczas szkolenia
- wykład
- prezentacja
- ćwiczenia praktyczne
- dyskusja
Dodatkowe informacje
Szkolenie w formule online