Dla kogo
Szkolenie zostało przygotowane z myślą o menedżerach zarządzających zróżnicowanymi zespołami pracowników. Wiedza i umiejętności pozyskane podczas warsztatu pozwolą na rozwój kompetencji menedżerskich oraz dopasowanie stylu zarządzania do specyfiki zespołu oraz typu pracownika.
Główne cele szkolenia
- poznanie swoich mocnych stron oraz obszarów do rozwoju w obszarze zarządzania ludźmi
- nabycie umiejętności efektywnego komunikowania się menedżera z zespołem
- przyswojenie wiedzy na temat najważniejszych kompetencji menedżerskich
- omówienie najskuteczniejszych metod zarządzania zespołem w zależności od sytuacji zespołu oraz typu pracownika
Duży nacisk zostanie położony na zapoznanie uczestników ze sprawdzonymi metodami zarządzania zespołem, pozwalającymi na ich wdrożenie w pracy bezpośrednio po szkoleniu.
Wybrane elementy realizowane podczas szkolenia
- Ja jako lider i menadżer
- Autodiagnoza własnego stylu zarządzania ludźmi
- Style zarządzania funkcjonujące na rynku. Kiedy sięgnąć po każdy z nich?
- Jak zbudować wizerunek profesjonalnego menadżera i lidera?
- Kluczowe kompetencje menadżerskie
- Skuteczne motywowanie a satysfakcja zespołu
- Złote zasady delegowania
- Informacja zwrotna – jak zmieniać i kształtować pożądane zachowania i postawy członków zespołu?
- Efektywna komunikacja z zespołem
- Asertywność w pracy z ludźmi
- Przywództwo sytuacyjne K.Blancharda. Jak zarządzać zespołem, aby działał sprawnie i osiągał oczekiwane wyniki przy zachowaniu zdrowych relacji?
- Różnice pokoleniowe. Dlaczego menadżer z pokolenia X ma problem z zarządzaniem pracownikiem z pokolenia Y czy Z?
Metody stosowane podczas szkolenia
- miniwykład
- prezentacja
- ćwiczenia indywidualne i zespołowe
- scenki
- dyskusja
Czas szkolenia
8 godzin dydaktycznych,
3 przerwy kawowe
Dodatkowe informacje
W cenie szkolenia serwis kawowy, bogate materiały szkoleniowe oraz certyfikaty dla uczestników.