Profesjonalna obsługa klienta i radzenie sobie w sytuacjach trudnych - Instytut Szkoleń i Rozwoju Copernicus
Skontaktuj się z nami: 504 100 182 660 463 736 biuro@szkolenia-torun.pl

Profesjonalna obsługa klienta i radzenie sobie w sytuacjach trudnych

Profesjonalna obsługa klienta i radzenie sobie w sytuacjach trudnych 2018-01-23T23:20:32+02:00

Dla kogo

Pracownicy mający bezpośredni kontakt z klientami firmy, których wyniki i realizacja celów zależą od skutecznego radzenia sobie z obiekcjami klientów. Osoby odpowiedzialne za budowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku.

Kup teraz

Główne cele szkolenia

  • poznanie skutecznych techniki budowania dobrych relacji z klientami firmy
  • nabycie umiejętności obsługi trudnych i wymagających klientów
  • nauka rozwiązywania i unikania sytuacji konfliktowych
  • zdobycie wiedzy nt. efektywnego komunikowania się z otoczeniem
  • poznanie najczęstszych błędów wywołujących konflikty oraz problemy w komunikacji z klientami  dokonanie diagnozy własnego stylu komunikowania (kwestionariusz osobowości bazujący na pracach G.Junga)
  • praktyczne techniki dopasowania stylu komunikacji do klienta i danej sytuacji (z wykorzystaniem osiągnięć analizy transakcyjnej E.Berna oraz wiedzy na temat typów osobowości G.Junga)
  • poznanie najczęściej stosowanych technik perswazji opartych na regułach wywierania wpływu R. Cialdiniego oraz elementach NLP (Neurolingiwstycznego programowania) i ich wykorzystanie w pracy z trudnym klientem
  • nauka technik radzenia sobie z obiekcjami klientów
  • radzenie sobie ze stresem i emocjami
  • analiza szans i ryzyk wynikających z pracy z trudnym i wymagającym klientem
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy przez stosowanie zasad profesjonalnej obsługi klientów

Wybrane elementy realizowane podczas szkolenia

  1. Analiza zachowań wynikających z typologii osobowości, przekonań i wartości
  • style zachowań i typologia osobowości klientów
  • autodiagnoza własnego stylu zachowań w relacjach z klientami wynikająca z typologii osobowości (kwestionariusz oparty na pracach G.Junga)
  • rola doświadczeń, przekonań i wartości pracowników działu obsługi w podejściu do klienta  rola doświadczeń, przekonań i wartości klienta w podejściu do pracowników działu obsługi
  • metody szybkiej analizy typu osobowości klienta
  • dobór technik obsługi najlepiej dopasowanych do typu klienta
  1. Podstawy skutecznej obsługi trudnego klienta
  • Dobre praktyki właściwego budowania relacji z klientami
  • budowanie „mostów” – burzenie „murów”
  • najczęstsze błędy pracowników powodujące problemy w obsłudze trudnego klienta
  • główne przyczyny powstawania konfliktów
  • Krzywa Emocji
  • najskuteczniejsze techniki radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych
  • narzędzia wspierające w szybkim „gaszeniu” negatywnych emocji klienta
  • sposoby płynnego przejścia od „konfrontacji” do „współpracy”
  • rola dopasowania i dostrojenia się do klienta
  • aktywne słuchanie jako skuteczna metoda budowania relacji z trudnym klientem
  • rola komunikatu JA w obsłudze klienta
  • technika czterech kroków wyrażania emocji w reakcji na agresywne zachowania klientów
  • asertywność w kontaktach z trudnym klientem
  • metoda zdartej płyty
  • pytania jako sposób sprawowania kontroli w procesie obsługi trudnego klienta
  • sztywne procedury obsługi klienta – korzyści i ryzyka
  • Magiczne słowa: NIE, ALE, SPRÓBUJ, DLACZEGO – jakie niosą ryzyka a jak wykorzystać je poprawnie żeby osiągnąć założony cel
  1. Wykorzystanie technik perswazji w pracy z trudnym klientem
  • reguły wywierania wpływu R.Cialdiniego
  • NLP (neurolingwistyczne programowanie) jako sposób na przekonanie klienta
  • metaprogramy
  • Systemy reprezentacji zmysłowej w obsłudze klienta
  • techniki lingwistyczne (presupozycje) jako wyjątkowo skuteczne narzędzie wywierania pozytywnego wpływu na klienta
  1. Elementy komunikacji niewerbalnej i mowy ciała w obsłudze klientów
  • najważniejsze składowe mowy ciała w relacjach z ludźmi
  • pierwsze wrażenie i jego wpływ na przyszłe relacje z klientem (Efekt Aureoli, Efekt Golema)
  • wizerunek, postawa, kontakt wzrokowy, mowa ciała jako składowe pierwszego wrażenia
  • sygnały niewerbalne wywołujące pozytywne lub negatywne emocje u klientów
  • rozpoznawanie emocji klienta
  • objawy wskazujące na zbliżającą się sytuację konfliktową
  • sygnały mowy ciała klientów wskazujące na pozytywną zmianę nastawienia do pracownika obsługi

Dodatkowe informacje

W cenie szkolenia serwis kawowy, bogate materiały szkoleniowe oraz certyfikaty dla uczestników.