Dla kogo
Pracownicy mający bezpośredni kontakt z klientami firmy, których wyniki i realizacja celów zależą od skutecznego radzenia sobie z obiekcjami klientów. Osoby odpowiedzialne za budowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku.
Główne cele szkolenia
- poznanie skutecznych techniki budowania dobrych relacji z klientami firmy
- nabycie umiejętności obsługi trudnych i wymagających klientów
- nauka rozwiązywania i unikania sytuacji konfliktowych
- zdobycie wiedzy nt. efektywnego komunikowania się z otoczeniem
- poznanie najczęstszych błędów wywołujących konflikty oraz problemy w komunikacji z klientami dokonanie diagnozy własnego stylu komunikowania (kwestionariusz osobowości bazujący na pracach G.Junga)
- praktyczne techniki dopasowania stylu komunikacji do klienta i danej sytuacji (z wykorzystaniem osiągnięć analizy transakcyjnej E.Berna oraz wiedzy na temat typów osobowości G.Junga)
- poznanie najczęściej stosowanych technik perswazji opartych na regułach wywierania wpływu R. Cialdiniego oraz elementach NLP (Neurolingiwstycznego programowania) i ich wykorzystanie w pracy z trudnym klientem
- nauka technik radzenia sobie z obiekcjami klientów
- radzenie sobie ze stresem i emocjami
- analiza szans i ryzyk wynikających z pracy z trudnym i wymagającym klientem
- budowanie pozytywnego wizerunku firmy przez stosowanie zasad profesjonalnej obsługi klientów
Wybrane elementy realizowane podczas szkolenia
- Analiza zachowań wynikających z typologii osobowości, przekonań i wartości
- style zachowań i typologia osobowości klientów
- autodiagnoza własnego stylu zachowań w relacjach z klientami wynikająca z typologii osobowości (kwestionariusz oparty na pracach G.Junga)
- rola doświadczeń, przekonań i wartości pracowników działu obsługi w podejściu do klienta rola doświadczeń, przekonań i wartości klienta w podejściu do pracowników działu obsługi
- metody szybkiej analizy typu osobowości klienta
- dobór technik obsługi najlepiej dopasowanych do typu klienta
- Podstawy skutecznej obsługi trudnego klienta
- Dobre praktyki właściwego budowania relacji z klientami
- budowanie „mostów” – burzenie „murów”
- najczęstsze błędy pracowników powodujące problemy w obsłudze trudnego klienta
- główne przyczyny powstawania konfliktów
- Krzywa Emocji
- najskuteczniejsze techniki radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych
- narzędzia wspierające w szybkim „gaszeniu” negatywnych emocji klienta
- sposoby płynnego przejścia od „konfrontacji” do „współpracy”
- rola dopasowania i dostrojenia się do klienta
- aktywne słuchanie jako skuteczna metoda budowania relacji z trudnym klientem
- rola komunikatu JA w obsłudze klienta
- technika czterech kroków wyrażania emocji w reakcji na agresywne zachowania klientów
- asertywność w kontaktach z trudnym klientem
- metoda zdartej płyty
- pytania jako sposób sprawowania kontroli w procesie obsługi trudnego klienta
- sztywne procedury obsługi klienta – korzyści i ryzyka
- Magiczne słowa: NIE, ALE, SPRÓBUJ, DLACZEGO – jakie niosą ryzyka a jak wykorzystać je poprawnie żeby osiągnąć założony cel
- Wykorzystanie technik perswazji w pracy z trudnym klientem
- reguły wywierania wpływu R.Cialdiniego
- NLP (neurolingwistyczne programowanie) jako sposób na przekonanie klienta
- metaprogramy
- Systemy reprezentacji zmysłowej w obsłudze klienta
- techniki lingwistyczne (presupozycje) jako wyjątkowo skuteczne narzędzie wywierania pozytywnego wpływu na klienta
- Elementy komunikacji niewerbalnej i mowy ciała w obsłudze klientów
- najważniejsze składowe mowy ciała w relacjach z ludźmi
- pierwsze wrażenie i jego wpływ na przyszłe relacje z klientem (Efekt Aureoli, Efekt Golema)
- wizerunek, postawa, kontakt wzrokowy, mowa ciała jako składowe pierwszego wrażenia
- sygnały niewerbalne wywołujące pozytywne lub negatywne emocje u klientów
- rozpoznawanie emocji klienta
- objawy wskazujące na zbliżającą się sytuację konfliktową
- sygnały mowy ciała klientów wskazujące na pozytywną zmianę nastawienia do pracownika obsługi
Dodatkowe informacje
W cenie szkolenia serwis kawowy, bogate materiały szkoleniowe oraz certyfikaty dla uczestników.