Dla kogo
Szkolenie jest skierowane do osób, które wiedzą, jak ważne jest właściwe zachowanie w relacjach biznesowych i chciałyby mieć pewność, że stosują się do zasad biznesowego savoir vivre. Dla wszystkich, którzy reprezentują Firmę na zewnątrz – właścicieli firm, menedżerów, pracowników mających częsty kontakt z klientami oraz partnerami biznesowymi.
Główne cele szkolenia
Dzięki szkoleniu dowiecie się Państwo:
- jakie zasady obowiązują przy powitaniu i przedstawianiu sobie osób
- jak i kiedy prawidłowo wręczać wizytówki
- jak dopasować strój do okoliczności spotkania
- jak i czym jeść najdziwniejsze potrawy serwowane podczas kolacji biznesowych
- jakie trunki dobrać do określonego rodzaju potraw
- jak efektywnie i z elegancją komunikować się mailowo i telefonicznie
Wybrane elementy realizowane podczas szkolenia
Komunikacja w biznesie
- Komunikacja werbalna i niewerbalna
- Rola pierwszego wrażenia w kontaktach biznesowych.
- Powitanie, przedstawianie siebie i innych.
- Uścisk dłoni.
- Wręczanie wizytówek.
Jak Ci widzą tak Cię piszą, czyli biznesowy dress code
- Jak prawidłowo dobrać elementy biznesowego stroju mężczyzny i kobiety?
- Business casual, casual, smoking, white tie – co oznacza w praktyce?
- Psychologia kolorów w ubiorze biznesowym.
Spotkania biznesowe poza biurem
- Gdzie zaprosić gościa, kiedy i o czym rozmawiać?
- Zapłata za rachunek i napiwki
Spożywanie posiłków
- Przyjęcia na stojąco- co i jak jeść i pić, żeby uniknąć wizerunkowej katastrofy?
- Oficjalne przyjęcia przy stole:
- których sztućców użyć i do czego?
- jaki trunek i szkło wybrać?
- jak jeść kłopotliwe potrawy?
Etykieta w komunikacji telefonicznej
- Kiedy odebrać telefon, jak zacząć rozmowę i kiedy skończyć połączenie?
- Co mówić i jakich słów unikać, żeby uzyskać pożądany efekt rozmowy?
- Przełączanie połączeń
Zasady komunikacji mailowej
- Witam czy dzień dobry?
- Re: Re: Re: i konwersacje z ogonkiem
- Najczęstsze gafy popełniane w komunikacji mailowej
Metody stosowane podczas szkolenia
- miniwykład
- prezentacja
- ćwiczenia indywidualne i zespołowe
- scenki
- dyskusja
Czas szkolenia
8 godzin dydaktycznych,
3 przerwy kawowe
Dodatkowe informacje
W cenie szkolenia serwis kawowy, bogate materiały szkoleniowe oraz certyfikaty dla uczestników.