
Skuteczny Menedżer Sprzedaży i Obsługi Klienta – szkolenie w formule online
Szkolenie jest skierowane do osób zarządzających placówkami bankowymi lub zespołami sprzedażowymi.
Cele szkolenia:
Nabycie umiejętności:
- Codziennej efektywnej pracy z podległym zespołem
- Skutecznego nakładania, monitorowania realizacji i rozliczania planów sprzedażowych
- Zarządzania aktywnościami pracowników
- Motywowania i budowania zaangażowania pracowników
- Prowadzenia rozmów coachingowych
- Właściwej komunikacji z pracownikami
- Udzielania informacji zwrotnej
- Skutecznej rekrutacji pracowników
Ramowy program szkolenia:
1. Świadomość roli menedżera i jego odpowiedzialności w pracy z ludźmi:
- dążenie do sukcesu ludzi a nie własnego
- realizacja oczekiwanych celów (indywidualnych, zespołowych)
- osiąganie takich wyników przez zespół i jego członków, które pozwolą na otrzymanie dodatkowych zachęt (np. pozytywnych ocen okresowych, rozwoju pionowego w postaci awansu lub poziomego w postaci coraz bardziej odpowiedzialnych zadań, dodatkowych szkoleń, osiągnięcia premii lub nagród itp.)
- ciągła praca z zespołem
- działania rozwojowe zespołu i jego członków
- codzienny kontakt
- bieżące i okresowe nakładanie zadań
- monitorowanie podjętych działań i aktywności
- rozliczanie z efektów pracy i udzielanie informacji zwrotnej
- stosowanie metod coachingowych pozwalających skutecznie wpływać na wyniki i postawy pracowników
- motywowanie i budowanie zaangażowania
2. Właściwa postawa i autorytet szefa – jak go zbudować
3, Zachowania niedopuszczalne ze strony szefa oraz ich wpływ na:
- wyniki
- morale zespołu (zaangażowanie, postawę, współpracę)
4. Mój rynek i mój zespół. Obiektywna i rzetelna wiedza na temat aktualnej sytuacji oraz potencjału w zakresie:
- pracowników
- predyspozycji
- osobowości
- wiedza i umiejętności
- postawy
- współpracy w ramach zespołu i Banku
- portfela Klientów
- rynku, na którym działa
5. Kompetencje niezbędne do pracy z zespołem sprzedażowym:
- właściwe wyznaczanie zadań i aktywności – zapewniających osiągnięcie oczekiwanych przez Bank celów
- raportowanie i rozliczanie
- regularne spotkania zespołowe i indywidualne
6. Rekrutacja
- jak i gdzie szukać pracowników
- jak prowadzić profesjonalny proces rekrutacyjny
- na co zwracać uwagę podczas rekrutacji, aby zmniejszyć ryzyka błędów rekrutacyjnych
7. Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
8. Motywowanie i budowanie zaangażowania ludzi
9. Właściwa komunikacja z pracownikami
- rola skutecznej komunikacji z zespołem
- najczęstsze błędy menedżerów oraz ich skutki
- dobre praktyki komunikacyjne szefa
10. Udzielanie informacji zwrotnej i korygowanie zachowań niepożądanych
- Modele udzielania informacji zwrotnej oraz ich właściwy dobór do celu i sytuacji
- Kanapka
- Komunikat Ja
- FUKO
- Start-Stop-Continue
- Model Pendletona
11. Sztuka zadawania pytań
- rola zadawania pytań w procesie pobudzania pracowników do refleksji i działań
- rodzaje pytań i ich dobór do celu rozmowy
12. Wykorzystanie metod coachingowych w pracy z zespołem
- wybrane narzędzia coachingowe (przeramowanie, metafora, matryca Eisenhowera, SWOT, Koło priorytetów i inne)
- rozmowa coachingowa według modelu GROW
Szkolenie zostanie zorganizowane w formie zdalnej i będzie obejmowało dwanaście spotkań po 4 godziny dydaktyczne każde.
Koszt uczestnictwa:
Cena 2 900 PLN netto.
W cenę szkolenia wliczone są materiały szkoleniowe w formie elektronicznej i certyfikaty.
Czas trwania:
- 6 sesji merytorycznych i 6 sesji warsztatowych po 4 godziny dydaktyczne każda.
- Po spotkaniu merytorycznym, Uczestnicy otrzymują do przygotowania zadania, omawiane i konsultowane podczas spotkań warsztatowych.
- Sesje merytoryczne są nagrywane i udostępniane Uczestnikom wraz z prezentacjami w formie elektronicznej. Sesje warsztatowe odbywają się wyłącznie na żywo.
- Sesje prowadzone w godzinach 10.00-13.15.
- Dodatkowo każdy z Uczestników ma do wykorzystania w dowolnym momencie trwania programu 2 godziny konsultacji indywidualnych.
Harmonogram spotkań edycji styczeń-czerwiec 2023:
- 26.01 10.00 – 13.15 – 1 sesja merytoryczna
- 08.02 10.00 – 13.15 – 1 sesja warsztatowa
- 22.02 10.00 – 13.15 – 2 sesja merytoryczna
- 07.03 10.00 – 13.15 – 2 sesja warsztatowa
- 21.03 10.00 – 13.15 – 3 sesja merytoryczna
- 05.04 10.00 – 13.15 – 3 sesja warsztatowa
- 17.04 10.00 – 13.15 – 4 sesja merytoryczna
- 05.05 10.00 – 13.15 – 4 sesja warsztatowa
- 16.05 10.00 – 13.15 – 5 sesja merytoryczna
- 29.05 10.00 – 13.15 – 5 sesja warsztatowa
- 13.06 10.00 – 13.15 – 6 sesja merytoryczna
- 28.06 10.00 – 13.15 – 6 sesja warsztatowa
Stosowane metody:
wykład, dyskusja, prezentacje, ćwiczenia indywidualne i grupowe, multimedia.