Techniki sprzedaży w banku - skuteczna sprzedaż - sprawdź
Skontaktuj się z nami: 504 100 182 660 463 736 biuro@szkolenia-torun.pl
Skuteczna Sprzedaż w Banku – szkolenie w formule online 2024-03-11T22:50:58+02:00

Skuteczna Sprzedaż w Banku – program online

Szkolenie jest skierowane do pracowników placówek bankowych, którzy w swojej pracy zajmują się obsługą klientów i sprzedażą produktów bankowych.

Cele szkolenia:

Nabycie umiejętności:

  • Skutecznego poszukiwania i pozyskiwania nowych klientów bankowych
  • Prowadzenia efektywnych telefonicznych rozmów sprzedażowych
  • Wykorzystywania wizyt klientów w oddziale do sprzedaży produktów bankowych
  • Badania potrzeb klientów
  • Posługiwania się językiem korzyści podczas rozmów z klientami
  • Skutecznego radzenia sobie z obiekcjami
  • Stosowania technik wspierających skuteczne zamykanie sprzedaży
  • Zwiększania efektywności sprzedaży poprzez dosprzedaż dodatkowych produktów i uproduktowienie klientów banku
  • Skuteczne pozyskiwanie rekomendacji

Ramowy program szkolenia:

Dzień 1

  1. Elementy wpływające na skuteczność doradcy w procesie sprzedaży
    • postawa
    • wiedza
    • umiejętności
  2. Obszary, w których postawa, wiedza i umiejętności muszą być na odpowiednim poziomie:
    • obszar Ja – samoświadomość handlowca – nastawienie do siebie jako handlowca, wiedza na temat swoich mocnych stron oraz obszarów do zmiany, umiejętność sięgania po swoje atuty w procesie sprzedaży
    • obszar Mój Bank/ Mój Produkt – postawa wobec Banku i oferowanych produktów, rola wiedzy produktowej, umiejętność wykorzystania jej w praktyce
    • obszar Klient – nastawienie wobec Klienta, waga wiedzy na temat Klienta w procesie sprzedaży, umiejętność współpracy z danym typem Klienta
  3. Kluczowa rola doradcy/sprzedawcy/opiekuna –  aktywne budowanie i podtrzymywanie relacji z Klientem
  4. Uświadomienie pojęcia skutecznej sprzedaży jako regularnego, powtarzalnego generowania szans sprzedażowych oraz ich maksymalnego wykorzystywania
  5. Schemat procesu aktywnej sprzedaży opartej na relacjach
  6. Różnice pomiędzy aktywną sprzedażą relacyjną a sprzedażą agresywną. Dlaczego aktywna sprzedaż relacyjna jest bardziej efektywna? Cechy i skutki stosowania obu podejść na rynku sprzedaży w bankowości.
  7. Zdrowe relacje w biznesie. Jak zbudować partnerstwo w relacjach z Klientem. Asertywność w relacjach z Klientami Banku – wybrane techniki.
  8. Budowanie pewności siebie sprzedawcy w oparciu o jego mocne strony – jakim sprzedawcą jestem – naturalny styl pracy z Klientem wynikający z typu osobowości – kwestionariusz osobowości oparty o model G.Junga.
  9. Typologia Klientów zgodna z modelem G.Junga.
  10. Przewagi konkurencyjne banków spółdzielczych.

Dzień 2

  1. Przygotowanie do procesu sprzedaży
  • Skąd pozyskać nowych Klientów dla Banku?
  • Jak docierać do osób decyzyjnych?
  • Jak profesjonalnie przygotować się do rozmowy z Klientem (nowym lub dotychczasowym – skąd czerpać informacje?)
  • Jak profesjonalnie prowadzić rozmowy telefonicznie
    • telefony do Klientów potencjalnych
    • AIDA – skuteczny model sprzedaży telefonicznej
  1. Nawiązanie relacji z Klientem
  • Rola pierwszego wrażenia, właściwego powitania Klienta
  • Model trzech komunikatów budujących relacje na początku spotkania z Klientem
  1. Badanie potrzeb
  • Na czym powinien polegać proces badania potrzeb Klienta?
  • Jak rozpocząć rozmowę z Klientem, aby zdecydował się ujawnić nam swoje potrzeby?
  • Jakie pytania zadawać, aby odkryć prawdziwe potrzeby Klienta?
  1. Sprzedaż właściwa i dopasowanie oferty do potrzeb Klienta
  • Zasady budowania profesjonalnej i skutecznej oferty handlowej
  • Na jakie elementy należy położyć nacisk, żeby oferta wzbudziła zainteresowanie Klienta
  • Jak rozumieć pojęcie „język korzyści”
  • Przekładanie informacji o produktach i usługach na język korzyści z wykorzystaniem modelu Cecha-Zaleta-Korzyść
  • Zastosowanie języka korzyści w praktyce na przykładzie produktów i usług bankowych konkretnego Banku– przykłady składania oferty dopasowanej do potrzeb Klienta z wykorzystaniem języka korzyści

Dzień 3

  1. Źródła obiekcji i wątpliwości Klienta
  • Jak odróżnić prawdziwe obiekcje Klienta od wymówek
  • Skuteczne strategie radzenia sobie z obiekcjami Klienta
    • Strategia 1: „Samo sedno”
    • Strategia 2: „Złoty Trójkąt”
    • Strategia 3: „Ścieżka pytań”
    • Strategia 4: „Kontrakt”
    • Strategia 5: „Strzał w stopę”
  1. Techniki wspierające radzenie sobie z obiekcjami Klienta i próbne zamknięcia sprzedaży
    • Reguły R.Cialdiniego
    • Presupozycje
    • Techniki próbnego zamykania sprzedaży na etapie obiekcji
  2. Płynne przejście od obiekcji do finalizacji transakcji oraz skuteczne zamykanie procesu sprzedażowego.
  • Sygnały zakupowe świadczące o wstępnej gotowości Klienta do zakupu
  • Skuteczne sposoby zamykania procesu sprzedaży
  1. Zwiększanie zyskowności transakcji poprzez dosprzedaż
  • up-sell
  • cross-sell
  1. Pożegnanie z Klientem, pozyskiwanie rekomendacji.
  2. Rola obsługi posprzedażowej w budowaniu pozytywnych doświadczeń Klienta.

Szkolenie zostanie zorganizowane w formie zdalnej i będzie obejmowało trzy spotkania po 8 godzin dydaktycznych każde.

Koszt uczestnictwa:

549 PLN netto za osobę.

W cenę szkolenia wliczone są materiały szkoleniowe w formie elektronicznej i certyfikaty.

Terminy szkolenia:

Edycja I 2024

  • 24.01 cz.1
  • 12.02 cz.2
  • 26.02 cz.3

Edycja II 2024

  • 06.03 cz.1
  • 20.03 cz.2
  • 03.04 cz.3

Edycja III 2024

  • 15.04 cz.1
  • 29.04 cz.2
  • 13.05 cz.3

Edycja IV 2024

  • 05.09 cz.1
  • 20.09 cz.2
  • 03.10 cz.3

Edycja V 2024

  • 07.10 cz.1
  • 21.10 cz.2
  • 04.11 cz.3

Czas trwania:

24 godziny dydaktyczne (podzielone na 3 dni szkoleniowe po 8 godzin dydaktycznych każdy)

Stosowane metody:

wykład, dyskusja, prezentacje, ćwiczenia indywidualne i grupowe, multimedia.

Z naszych usług skorzystali już:

  • Auret Bank
  • Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Barlinku
  • HEXA Bank Spółdzielczy
  • Bank Spółdzielczy w Białymstoku
  • Bank Spółdzielczy w Bieczu
  • Bank Spółdzielczy im. Stefczyka w Belsku Dużym
  • Bank Spółdzielczy w Brzegu
  •  Bank Spółdzielczy w Bydgoszczy
  •  Bank Spółdzielczy w Ciechanowcu
  • Bank Spółdzielczy w Czyżewie
  • Bank Spółdzielczy w Czersku
  • Bank Spółdzielczy w Dobrzycy
  • Bank Spółdzielczy w Działdowie
  • Bank Spółdzielczy w Dzierżoniowie
  • Bank Spółdzielczy w Glinojecku
  • Bank Spółdzielczy w Gnieźnie
  • Bank Spółdzielczy w Goleniowie
  • Bank Spółdzielczy w Grębocinie
  • Bank Spółdzielczy w Grodzisku Wielkopolskim
  • Bank Spółdzielczy w Grudusku
  • Bank Spółdzielczy w Izbicy
  • Bank Spółdzielczy w Inowrocławiu
  • Piastowski Bank Spółdzielczy w Janikowie
  • Bank Spółdzielczy w Jastrzębiu Zdroju
  • Bank Spółdzielczy w Jaworze
  • Bank Spółdzielczy w Kamiennej Górze
  • Bank Spółdzielczy w Kcyni
  • Bank Spółdzielczy w Koninie
  • Bank Spółdzielczy w Kórniku
  • Bank Spółdzielczy w Koronowie
  • Bank Spółdzielczy w Kowalu
  • Bank Spółdzielczy Ziemi Kaliskiej
  • Bank Spółdzielczy w Limanowej
  • Bank Spółdzielczy w Lubawie
  • Bank Spółdzielczy w Lubrańcu
  • Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie
  • Bank Spółdzielczy w Łosicach
  • Bank Spółdzielczy w Mykanowie
  • Bank Spółdzielczy w Nakle nad Notecią
  • Ludowy Bank Spółdzielczy w Obornikach
  • naturoBank Bank Spółdzielczy
  • Bank Spółdzielczy w Pleszewie
  • Pobiedzisko-Gośliński Bank Spółdzielczy w Pobiedziskach
  • Bank Spółdzielczy w Prabutach
  • Bank Spółdzielczy w Pruszczu Pomorskim
  • Nadobrzański Bank Spółdzielczy w Rakoniewicach
  • Bank Spółdzielczy Pojezierza Międzychodzko-Sierakowskiego w Sierakowie
  • Spółdzielczy Bank Ludowy w Skalmierzycach
  • Bank Spółdzielczy w Sochaczewie
  • Bank Spółdzielczy w Staszowie
  • Spółdzielczy Bank Ludowy im. Ks. P. Wawrzyniaka w Śremie
  • Bank Spółdzielczy w Świdwinie
  • Ludowy Bank Spółdzielczy w Strzałkowie
  • Bank Spółdzielczy Duszniki
  • Bank Spółdzielczy w Szubinie
  • Bank Spółdzielczy w Tarczynie
  • Nicolaus Bank Spółdzielczy w Toruniu
  • Bank Spółdzielczy w Trzebnicy
  • Pałucki Bank Spółdzielczy w Wągrowcu
  • Kaszubski Bank Spółdzielczy
  • Bank Spółdzielczy w Werbkowicach
  • Bank Spółdzielczy we Wronkach
  • Powiatowy Bank Spółdzielczy we Wrześni
  • Bank Spółdzielczy w Zakrzewie
  • Bank Spółdzielczy w Ząbkowicach Śląskich
  • Bank Spółdzielczy ‘PAŁUKI’ w Żninie
  • Bank Spółdzielczy w Żołyni
  • Orzesko-Knurowski Bank Spółdzielczy z siedzibą w Knurowie
  • Powiślański Bank Spółdzielczy w Kwidzynie
  • Vistula Bank Spółdzielczy
  • Warmiński Bank Spółdzielczy
  • Bank Spółdzielczy w Żaganiu

Referencje

W celu rezerwacji miejsca na szkoleniu skontaktuj się z nami telefonicznie, mailowo lub za pomocą poniższego formularza

504 100 182
660 463 736
biuro@szkolenia-torun.pl

Wszystkie szkolenia dla banków